|
Az iskola attitűdje
1. A tanárok kétkedésének legyőzése
Értessük meg a tanárokkal, hogy a diszlexiás gyermekkel való foglalkozás
minden pedagógus feladata, nem csak a magyartanároké.
2. A képzés fontossága
A tanárokat ki kell képezni, hogyan ismerjék fel és hogyan orvosolják a
diszlexiát, és ehhez időre van szükségük.
3. Az
eredmények kiértékelése
A tanulókat folyamatosan ellenőrizni kell, hogy figyelemmel kísérjük
fejlődésüket.
4. Vonjuk be a szülőket
A szülők nagy segítséget jelenthetnek. Győződjünk meg arról, hogy
tudják, hogyan segíthetnek.
5. Osztályozás és
értékelés
Minden tanár hasonló a módszert alkalmazzon.
6.
A helyesírási hibák javítása
Ne jelöljünk be túl sokat. Válasszuk ki a fontosabb szavakat,
következetlenségeket.
7. Fogalmazás osztályzása
Osztályozzuk a tartalma alapján, hogy mennyire kreatív.
8. Házifeladat
Ne felejtsük el, hogy amit tegnap tudtak, azt nem biztos, hogy ma is
tudják.
9. Egyéni fejlesztési tervek
Minden gyerek más, mint a többi, ennek megfelelően foglalkozzunk velük.
Neil McKay

|